דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם הצעדים בהם יש לנקוט אחרי ההחלטה שרוצים להתגרש? 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 2936 פעמים ]

ההחלטה להתגרש מלווה בקשיים לא מעטים, אף אם מדובר בהחלטה הדדית של בני הזוג. חלק גדול מן הקושי נובע מהצורך לספר לילדים על ההחלטה להיפרד ולדאוג כי לא ייפגעו, בעקבות הגירושין.

אם כן, הצעד הראשון והחשוב ביותר שיש לנקוט, עם ההחלטה להתגרש, הוא לקבל הדרכה, כיצד יש לבשר לילדים על ההחלטה להיפרד ומה ניתן לעשות, בכדי לקהל עליהם הסתגלות לשינוי.

הצעד השני הינו באספקט המשפטי, כאשר בני הזוג צריכים להחליט איך להתגרש. האם ישכרו את שירותיו של עו"ד אחד או שמא יפנה, כל צד, לעו"ד אחר. כדאי גם לשקול לפנות לייעוץ גירושין, אשר עוזר לזוגות רבים, לסיים את הליך הגירושין במהירות ובצורה מכובדת.

הצעד השלישי הוא עריכת הסכם גירושין, אשר יסדיר מא' ועד ת' את כל העניינים של בני הזוג, לרבות חלוקת כל הרכוש על סוגיו, מזונות ומשמורת הילדים.

איך להתגרש? כל הצעדים החשובים – כאן!

הסתגלות הילדים לפרידה

עבור הילדים, פרידת ההורים היא משבר לא קטן, אך כאשר בני הזוג מקבלים הדרכה ונוהגים בצורה שקולה, אפשר ללא ספק, להקל משמעותית על הסתגלות הילדים למצב החדש:

1. ייעוץ פסיכולוגי : מומלץ לקבל ייעוץ של פסיכולוג ילדים, אשר יכול לסייע מאוד להורים, כיצד לבשר לילדים על הפרידה, איך לנהוג עמם בתקופה זו ועוד.

יש ליישם בשיתוף פעולה את ההנחיות של הפסיכולוג וכאשר ישנן התלבטויות, יש לפנות להתייעצות נוספת.

2. שיחה עם המחנכת : כדאי לפנות אל בית הספר וליידע את המחנכת ומנהלת בית הספר, בדבר גירושי ההורים, כך שיוכלו לשים לב לכל התנהגות חריגה של הילדים, הדורשת טיפול.

בקשו מן הגורמים בבת הספר, להיות ערניים ולדווח לכם על כל שינוי בהתנהגותו של הילד.

3. זמן איכות : בילוי זמן איכות עם הילדים הוא תמיד חשוב, אך הדבר נכון כפליים, כאשר זוג הורים רוצה להתגרש. הילדים עלולים לחשוב כי הפרידה היא בגללם ולכן, חשוב מאוד להרגיע אותם ולהשיב להם את הביטחון.

רוצה להתגרש – ייעוץ גירושין

כאשר בני זוג רוצה להתגרש, כדאי מאוד לפנות לייעוץ גירושין. תפקידו של יועץ הגירושין הוא להביא את בני הזוג לכדי הסכמות קונקרטיות, באשר לחלוקת הרכוש ביניהם, כמו גם לגבי משמורת הילדים והסדרי ראייה.

יועץ הגירושין יכול להיות גם עורך הדין של בני הזוג, אך לא בהכרח. זהותו של יועץ הגירושין אינה משמעותית כמו יכולתו לפשר בין בני הזוג ולסייע להם להגיע להסכמות הדרושות.

ייעוץ גירושין הוא אפקטיבי מאוד, הן כאשר הגירושין הם בהסכמה והן כאשר אחד מבני הזוג רוצה להתגרש אך השני מתנגד.

כאשר יועץ הגירושין איננו עורך דין, כדאי לקבל ייעוץ משפטי, לפני הפגישה עם יועץ הגירושין, על מנת שכל צד יידע מהן זכויותיו וחובותיו כלפי הצד השני וכלפי הילדים.

במקרים רבים, ישנו קושי להגיע להסדר גירושין, הן בשל מחלוקת פרקטית והן בשל מטענים רגשיים, אשר מונעים מבני הזוג להתפשר. יועץ הגירושין, מאפשר לבני הזוג לפרוק את הרגשות הללו והמתחים שמטרידים, בכדי לסיים את הליך הגירושין על הצד הטוב ביותר.

הסכם גירושין – איך להתגרש נכון!

בן זוג אשר רוצה להתגרש, יפעל בחוכמה עם ינסה להגיע להסכם גירושין עם הצד השני. מטרתו של הסכם גירושין היא להסדיר את כל הנושאים שבין בני הזוג, אגב הגירושין, כגון חלוקת הממון, תשלום מזונות ומשמורת הילדים.

כאשר ישנו הסכם גירושין חתום, מגישים אותו לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני וההסכם מקבל תוקף של פסק דין. מכאן ועד לסיומו של הליך הגירושין, הדרך קצרה. אולם, כאשר אין הסכם גירושין, צריך בית המשפט להכריע בסוגיות השונות, דבר אשר יכול לקחת זמן רב וסביר להניח כי אחד מן הצדדים, לא יהיה מרותה מן התוצאה.

לפיכך, איך להתגרש נכון זה באמצעות הסכם גירושין.

הסכם גירושין, הוא חוזה לכל דבר ועניין ולכן, צריך לשקף את רצונם הכנה של הצדדים. אם סבר בית המשפט כי מי מהצדדים איננו מבין את משמעות ההסכם או חתם עליו שלא מרצונו החופשי, לא יאשר את ההסכם.

כאשר אנשים תוהים איך להתגרש במהירות וללא עיכובים, הסכם גירושין מקיף הוא הפתרון. ככל שההסכם מפורט יותר ומסודר יותר, כך מונעים מחלוקות בין בני הזוג בעתיד.

כאשר זוג הורים רוצה להתגרש, עליו לדאוג, בראש ובראשונה, לילדים. יש לקבל הדרכה מקצועית, כיצד לבשר לילדים על הפרידה ומה ניתן לעשות, בכדי לקהל עליהם בתקופה זו. כמו כן, יש לקבל ייעוץ משפטי ולגשת ליועץ גירושין, אשר יסייע לבני הזוג להגיע להסכם גירושין.

לקריאה נוספת >> רוצה להתגרש - גירושין עקב בגידה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב